Kako se z leti spreminja odnos učiteljev do razvoja kariere?
Ključne besede:
.Povzetek
.
Literatura
Berliner, D.C. 1989. Implications of studies of expertise in pedagogy for teacher education and evalvation. V: New directions for teacher assessment: Proceedings of the 1988 ETS Invitational Conference (str. 39-67). Princeton, New Yearsey: Educational Testing Service.
Craft, A. 2000. Continuing professional development. London in New York: Routledge Falmer.
Cvetek, S. 2005. Poučevanje kot profesija: učitelj kot profesionalec. Radovljica: Didakta.
Day, C. & Gu, Q. 2010. The new lives of teachers. London in New York: Routledge.
Easterby-Smith M., Thorpe, R. & Lowe, A. 2005. Raziskovanje v managementu. Koper: Fakulteta za management Koper.
Erčulj, J. 2009. Pogledi na učiteljev profesionalizem. Vzgoja in izobraževanje 40 (6): 41–48.
Erčulj, J. 2010. Profesionalizem in profesionalni razvoj strokovnih delavcev. Didakta 20 (137): 9–11.
Erčulj, J. 2011. Profesionalni razvoj kot profesionalna odgovornost. Vodenje v vzgoji in izobraževanju 9 (2): 15–36.
Erčulj, J. & Trunk Širca, N. 2000. S sodelovanjem do kakovosti: mreže učečih se šol. Ljubljana: Šola za ravnatelje.
Florjančič, J. & Jereb, J. 1998. Načrtovanje kadrov in njihovega razvoja. Management kadrovskih virov. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
Fullan, M. & Hargreaves, A. 1992. Understanding teacher development. New York: Teacher College Press.
Fullan, M. & Hargreaves, A. 2000. Za kaj se je vredno boriti v naši šoli. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Gordon, S. P. 2004. Professional development for school improvement:empowering learning communities. Boston: Pearson Eduction.
Hargreaves, A. 2003. Teaching in the knowledge society: education in the age of insecurity. Maidenhead in Philadelphia, PA :Open University Press.
Hargreaves, A. & Fullan, M. 2000. Zakaj se je vredno boriti v vaši šoli. Ljubljana : Zavod za šolstvo.
Hopkins D. 2007. Vsaka šola odlična šola: razumeti možnosti sistemskega vodenja. Državni izpitni center, Ljubljana.
Hopkins, D. 2001. School improvement for real. London: Routledge.
Javornik Krečič, M. 2007. Vplivi na učiteljev profesionalni razvoj - zakaj je pomembno, da jih pozna in razume (tudi) šolski svetovalni delavec? Šolsko svetovalno delo 12 (1-2): 75-79.
Javornik Krečič, M. 2008. Pomen učiteljevega profesionalnega razvoja za pouk. Ljubljana: I2 družba za založništvo, izobraževanje in raziskovanje.
Koren, A. 2007. Ravnateljevanje: Vprašanja o vodenju šol brez enostavnih odgovorov. Koper: Fakulteta za management.
Leithwood K & Riehl, C. 2003. What we know about successful school leadership. Dostopno na: http://www.leadersdesktop.sa.edu.au/leadership/files/links/School_leadership.pdf. (30.1.2013)
Leithwood K, & Day, C & Sammons, P & Harris, A. & Hopkins, D. 2006. Successful School Leadership: what it is and how it influence school leadership. Nottingham: University of Nottingham.
Logaj, V. & Trnavčevič, A. & Snoj, B. & Biloslavo, R. & Kamšek, M. 2006. Spreminjanje šolske kulture za povečanje identifikacije učiteljev in učencev s šolo. Ljubljana: Šola za ravnatelje.
Marentič Požarnik, B. 2000. Profesionalizacija izobraževanja učiteljev: nujna predpostavka uspešne prenove. Vzgoja in izobraževanje 31 (4): 4–11.
Merkač Skok, M. 2005. Osnove managementa zaposlenih. Koper: Univerza na primorskem, Fakulteta za management.
Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport. 2012. Seznam osnovnih šol. Dostopno na: https://krka1.mss.edus.si/registriweb/Seznam1.aspx?Seznam=2010 (30.1.2013)
Ministrstvo za šolstvo znanost in šport. 2001. Zelena knjiga o izobraževanju učiteljev v Evropi: kakovostno izobraževanje učiteljev za kakovost v vzgoji, izobraževanju in usposabljanju: tematsko omrežje o izobraževanju učiteljev v Evropi. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport.
Moretti, M. & Moretti, A. 2012. Ravnateljevanje - zadovoljstvo učiteljev. Kakovost, inovativnost, prihodnost [Elektronski vir]: zbornik 31. mednarodne konference o razvoju organizacijskih znanosti, (str.776-787). Maribor : Moderna organizacija.
Moretti, M. & Biloslavo, R. 2011. Pomen marketinške kulture za ugled podjetja. Organizacija 44 (5): 168-179.
Niemi, H. & Kohonen, V. 1995. Towards new professionalism and active learning in techer development: empirical findings on techer education and induction. Tampere: Tampereen yliopiston, University of Tampere.
Oldroyd, D. 2003. Human resources for learning. London: University of London.
Patton, W. & McMahon, M. 2006. Career Development and Systemy Theory: Connecting theory and practice 2nd edition. Rotterdam: Sense Publisher.
Peček P. 2005. Profesionalni (poklicni) razvoj pedagoških delavcev: gradiva za vaje. Koper: Fakulteta za management.
Pravilnik o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive. Dostopno na: http://www.mss.gov.si/fileadmin/mss.gov.si/pageuploads/zakonodaja/Veljavni/Kadri/Pravilnik_napredovanje_VIZ_14_1_09.pdf (30.1.2013)
Razdevšek-Pučko, C. 1990. Vpliv učiteljevih vzgojno izobraževalnih stališč na njegovo pedagoško delo ter možnost njihovega spreminjanja. Neobjavljena doktorska disertacija. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
Rižnar, P. 2008. Dejavniki razvoja kariere učitelja v osnovni šoli. Magistrska naloga. Koper: Fakulteta za management.
Sagadin, J. 1993. Statistične metode za pedagoge. Maribor: Obzorja.
Sheckley, B.G. & Allen, G.J. 1991. Experiental learning: a key to adult development. Roads to the learning society (str. 99-109). Chicago: The council for adult and experiential learning.
Statistični urad Republike Slovenije. 2012a. Osnovnošolsko izobraževanje mladine in odraslih v Sloveniji ob koncu šolskega leta 2010/11 in na začetku šolskega leta 2011/12. Dostopno na: http://www.stat.si/novica_prikazi.aspx?id=4636 (30.1.2013)
Statistični urad Republike Slovenije. 2012b. Svetovni dan učiteljev 2011. Dostopno na: http://www.stat.si/novica_prikazi.aspx?id=4231 (30.1.2013)
Valenčič Zuljan, M. 2001. Modeli in načela učiteljevega profesionalnega razvoja. Sodobna pedagogika 52 (2): 121 – 141.
Valenčič Zuljan, M. 2004. Pojmovanje učiteljeve in učenčeve vloge pri pouku kot del učiteljeve profesionalne opreme. Konstruktivizem v šoli in izobraževanje učiteljev (str. 527-545). Ljubljana: Center za pedagoško izobraževanje Filozofske fakultete.
West M & Jackson, D. & Harris, A. & Hopkins, D. 2000. Leadership for school improvement. Leadership for change. London: Routledge Falmer.
Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja. Dostopno na: http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r05/predpis_ZAKO445.html (30.1.2013)
Zelena knjiga. 2001. Zelena knjiga o izobraževanju učiteljev v Evropi: kakovostno izobraževanje učiteljev za kakovost v vzgoji, izobraževanju in usposabljanju: tematsko omrežje o izobraževanju učiteljev v Evropi. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice so zaščitene s Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna CC BY-SA 4.0 in jih avtorji ohranijo v okviru te licence. Za objavo svojega članka, vključno s povzetkom, prenesejo avtorji avtorske oz. licenčne pravice na revijo MIP = JIBM. To nam omogoča popolno zaščito avtorskih pravic ter razširjanje članka in revije MIP=JIBM v najširši možni krog bralcev revije v elektronski obliki. Avtorji so sami odgovorni za pridobitev dovoljenja za razmnoževanje avtorskega gradiva iz drugih virov.