Sporočila za javnost: od tradicionalnega k digitalnemu

Avtorji

  • Nada Serajnik Sraka

DOI:

https://doi.org/10.32015/JIMB/2018-10-1-4

Ključne besede:

sporočilo za javnost, e-sporočilo za javnost, pisanje za odnose z javnostmi

Povzetek

Digitalne tehnologije vnašajo velike spremembe v vse oblike komuniciranja, tudi na polje pisnega komuniciranja, ki velja za eno najpomembnejših kompetenc, ki jih praktiki odnosov z javnostmi potrebujejo pri vsakdanjem delu. Zanimalo nas je, kako spletne tehnologije vplivajo na pripravo sporočil za javnost, enega od najpogostejših komunikacijskih orodij in obenem najpogostejših pisnih žanrov odnosov z javnostmi ter kako se odražajo v praksi odnosov z javnostmi. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kako digitalne tehnologije vplivajo na proces priprave sporočil za javnost, zlasti z vidika strukturiranja in oblikovanja pisanja. Raziskovalni vzorec so sestavljala sporočila za javnost štirih vlad (angleške, kanadske, nemške in slovenske), skupaj 40, ki so jih navedene vlade objavile v obdobju enega meseca (marec 2018).

Literatura

Poimenovanje se je tekom zgodovine spremenilo; na začetkuje bilo namenjeno le tiskanim medijem, zato naziv sporočilo za tisk (press release); z nastopom drugih medijev se je njegovo poimenovanje spremenilo v sporočilo medijem (news release).

Gre za članek »Die! Press Release! Die! Die!«, objavljen v publikaciji Silicon Valley Watcher, 27. februar 2006.

Sporočilo je izgubilo »prvotno informativni namen in postalo predvsem promotivno trobilo z množico žargonskih in drugih modnih besed, nepomembnih podrobnosti in izmišljenih citatov« (Solis & Breakenridge 2009, 107).

V strokovnih krogih, v literaturi in na spletu je najpogosteje omenjena prva predloga sporočila za družbene medije (Social Media Release, Template 1.0), ki jo je pripravila nekdanja ameriška PR agencija SHIFT Communication oziroma njen avtor Todd Defren.

Pregled literature pokaže tudi druga poimenovanja - vodilo (Plavšak 2005, 24), citatno vodilo lead ali flesh (Košir 1988, 55), uvod (Verčič idr 2002, 87), tudi uvodno sporočilo.

V tuji praksi in literaturi se je uveljavilo ime Social Media Release (SMR), Social Media Press Release (SM(P)R), pa tudi Social News Release (SNM) in Multimedia Release.

Gre za t.i. SEO – search (engine opimatization), tehnično spreminjanje strukture in vsebine spletnih strani, predelava besedil ter pridobivanje kakovostnih vhodnih povezav za namenom uvrščanja spletnih vsebin/strani na vrh izkanih vsebin na spletnih iskalnikih (IPROM, 2016, Solis in Breakenridge, 2009).

Organizacije to spletno rubriko različno poimenujejo – npr. za medije, medijsko središče, ipd.

Npr. 15 let od soglasne odločitve za EU in NATO (23.3.18); ali 8. marec – Izzivov na področju enakosti sporolov ne manjka (8.3.18).

To so povezane na: Celotno poročilo za javnost v .doc in pdf.formatu, Dnevni red seje vlade, video posnetek izjave po s seji vlade.

Aktualne otografije so delo slovenskih avtorjev; druge fotografije, prilagojene vsebini, so vzete iz ene od mednarodnih spletnih zbirk fotografij.

Ti so navedeni v rubriki Kontakti, ki je izven rubrike Sporočila za javnost.

Prenosi

Objavljeno

2019-07-02

Številka

Rubrika

Izvirni znanstveni članek

Kako citirati

Serajnik Sraka, N. . (2019). Sporočila za javnost: od tradicionalnega k digitalnemu. Mednarodno Inovativno Poslovanje = Journal of Innovative Business and Management, 10(1). https://doi.org/10.32015/JIMB/2018-10-1-4