Ko percepcija postane resničnost in resnica relativna: spin strategije in politični vpliv na poročanje v makedonskih medijih

Avtorji

  • Žaneta Trajkoska

DOI:

https://doi.org/10.32015/JIMB/2018-10-1-5

Ključne besede:

spin, politično komuniciranje, mediji, politični vpliv, novinarstvo

Povzetek

Moč politikov, ki se predstavljajo pred javnostjo, je v medijih, zato bodo politiki verjetno medije uporabili za ustvarjanje prednostnih medijskih okvirov in določitev dnevnega reda (agenda setting). Po vsem svetu imajo "spin-doktorji" vpliv na ustvarjanje medijske resničnosti, in ti procesi so primerljivi tudi v Makedoniji. Članek si prizadeva opisati prisotnost spina v Makedoniji in njegov vpliv na vsebino novic. Ukvarja se tudi s taktikami spina in njihovo manifestacijo v političnem komuniciranju, ki pojasnjuje modele, v katerih deluje politični spin v Makedoniji. Glavna raziskovalna vprašanja so osredotočena na to: (1) kako se izvaja proces ustvarjanja novic in kaj vpliva na produkcijo novic; (2) katere specifične strateške doktrine uporabljajo "spin-doktorji" za vplivanje na proces dnevnega medijskega poročanja in sodelovanje pri ustvarjanju medijske resničnosti; (3) kako "spin-doktorji" predstavljajo informacije in komunicirajo z javnostjo ter kakšne metode in orodja so značilni za ciklus spina.

Literatura

Bernays, E. L. (1923) Crystallizing Public Opinion. New York: Liveright Publishing Corporation. Available at: http://books.google.fi/books?id=Zs0CkgAACAAJ.

Bernays, E. L. (1928a) ‘Manipulating Public Opinion: The Way and The How’, American Journal of Sociology, 33(6), pp. 958–971.

Bernays, E. L. (1928b) Propaganda. New York: Ig Publishing.

Blumenthal, S. (1980) The Permanent Campaign. Boston, MA: Beacon Press.

Brendan, B. (1992) Image of Power: How the Image Makers Shape Our Leaders. London: Kogan Page.

Gaber, I. (2000) ‘Lies, damn lies... and political spin’. British Journalism Review 11(1), 60-70.

Gamson, W. A. (1985) Goffman’s legacy to political sociology. Theory and Society 14(5), 605-622.

Gandy, O. (1992) ‘Public Relations and Public Policy: The Structuration of Dominance in the Information Age’, in E. Toth and R. Heath (Eds.) Rhetorical and Critical Approaches to Public Relations. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, pp. 131-163.

Heath R. and Coombs, W. T. (Eds.) (2006) Today Public Relations: An Introduction. Thousand Oaks: SAGE.

Kavanagh, D. (1995) Election Campaigning: The New Marketing of Politics. Oxford: Blackwell.

Objavljeno

2019-07-02

Številka

Rubrika

Izvirni znanstveni članek

Kako citirati

Trajkoska , Žaneta . (2019). Ko percepcija postane resničnost in resnica relativna: spin strategije in politični vpliv na poročanje v makedonskih medijih. Mednarodno Inovativno Poslovanje = Journal of Innovative Business and Management, 10(1). https://doi.org/10.32015/JIMB/2018-10-1-5