Medosebne in intrapersonalne spretnosti mednarodnih gostinskih strokovnjakov

Avtorji

  • Réka Somlai Szent István University, 2100 Gödöllő, Práter Károly u. 1, Madžarska

DOI:

https://doi.org/10.32015/JIBM/2019-11-2-5

Ključne besede:

ekstrovertiranost, medosebne mehke veščine, receptorji, turizem

Povzetek

Študija se osredotoča na ekstrovertiranost kot osebnostno lastnost ter medosebne in intrapersonalne spretnosti med turistisčnimi agenti - recepcionerji v gostinstvu na Madžarskem in v Španiji. Prvi cilj študije je preveriti stopnjo ekstrovertiranosti udeležencev. Drugi cilj je raziskati, kakšne so mehke spretnosti, ki so za recepcionerje pomembne, da so lahko uspešni kot zaposleni. Mednarodna primerjava je pomembna pri obeh žariščih. Ugotovitve temeljijo na rezultatih spletne ankete. Udeleženci so madžarski in španski zastopniki iz različnih vrst namestitve. Rezultati kažejo, da se madžarski in španski udeleženci na precej visoki ravni štejejo za ekstrovertirane. Tako pri madžarskih kot španskih udeležencih so za uspeh zelo pomembni komuniciranje, reševanje problemov, reševanje konfliktov, obvladovanje stresa in empatija. Pri vsakdanjem delu uporabljajo podobne veščine, kot so komuniciranje in naravnanost na stranke. Madžari pogosteje uporabljajo praktične spretnosti, kot je reševanje problemov, Španci pa raje uporabljajo veščine, ki so povezane z ustvarjanjem dobrega vzdušja, kot sta prijaznost in pozitiven odnos. Obe skupini bi se na turističnih tečajih učili komuniciranja, reševanja problemov, empatije in usmerjenosti k strankam. Madžari bi dodali obvladovanje stresa, neodvisnost in reševanje konfliktov; Španci omenjajo tudi prožnost in potrpežljivost. Rezultati te študije se lahko uporabijo kot podlaga za usposabljanje agentov v recepcijah v gostinstvu in so lahko koristne informacije za oblikovanje in organiziranje univerzitetnih predmetov.

Literatura

Bar-On, R. and Parker, J. D.A., (2000). The Handbook of Emotional Intelligence: The Theory and Practice of Development, Evaluation, Education, and Application at Home, School, and in the Workplace. San Francisco, CA: Jossey-Bass.

Carver C. S., and Scheier M.F (2014). Perspectives on Personality. (8th edn.). Boston [etc.]: Pearson Education.

Enescoa I., A. Navarro, I. Paradela, and S. Guerrero (2005). Stereotypes and beliefs about different ethnic groups in Spain. A study with Spanish and Latin American children living in Madrid. Applied Developmental Psychology, 26 (2005), pp. 638–659.

Grobelna, A. (2015). Extraversion and its Importance in the Hospitality Workplace. Analyzing the Selected Job Outcomes. International Economic Problems of Tourism, 3(31), 105-124.

Hofstede, G., and Hofstede, G. J. (2008). Kultúrák és szervezetek. Az elme szoftvere. Pécs: VHE Kft.

Hunyady G. (1997). A nemzeti identitás és a sztereotípiák görbe tükre. Új pedagógiai szemle 47(10), 45-59.

Hunyady G. (2001). Nemzetkarakterológiák. Budapest: Osiris Kiadó.

Smith E. R., and Mackie D. M. (2015). Social psychology. New York, NY: Psychology Press.

Jani, D., and Han, H. (2014). Personality, satisfaction, image, ambience, and loyalty: Testing their relationships in the hotel industry. International Journal of Hospitality Management, 37, 11-20.

Katz, R. (1974). Skills of an effective administrator. Harvard Business Review, 52(5), 90–102.

Kim, H. J., and Agrusa, J. (2010). Emotional intelligence and coping styles among hospitality industry employees. International CHRIE Conference-Refereed Track 8.

Makomere, J., and Korir, J. (2017). Measuring extroversion personality traits of hotel employees in Kenya. European Journal of Business and Social Sciences, 6(01), 99-106.

Matera C., Giannini M., Blanco A., Smith P. B. (2005). Auto stereotyping and national identity in the Spanish context. Interamerican Journal of Psychology, 39(1), 2005, p. 83-92.

Mayo, C., and Thomas-Haysbert, C. (2005). Essential competencies needed by hospitality and tourism management graduates as determined by industry professionals and hospitality educators. Consortium Journal of Hospitality and Tourism, 9(2), 5–17.

McGarty C., V., Yzerbyt, Y., and Spears R. (2002). Stereotypes as Explanations: The formation of meaningful beliefs about social groups. New York, NY: Cambridge University Press.

Pearlin, L. I., and Schooler, C. (1978). The structure of coping. Journal of Health and Social Behavior, 19(1), 1-21.

Razali, N. A., Ramlan, H., and Hashim, S. L. M. (2017). A study on personality factor and employee service performance. Journal of Humanities, Language, Culture and Business, 1(4), 170-180.

Robles, M. M. (2012). Executive perceptions of the top 10 soft skills needed in today’s workplace. Business Communication Quarterly, 75(4), 453-465.

Spencer, L. M., and Spencer, S. M. (1993). Competence at work: Models for Superior Performance. New York, NY: John Wiley and Sons.

Stevens, M. A., and Campion, M. J. (1994). The knowledge, skill, and ability requirements for teamwork: Implications for human resource management. Journal of Management, 20(2), 503–530.

Hofstede Insights (2019a). Country Comparison: Hungary and Spain. Available at: https://www.hofstede-insights.com/country-comparison/hungary,spain/ [25. 11. 2018].

Hofstede Insights (2019b). The 6 dimensions of national culture. Available at: https://www.hofstede-insights.com/models/national-culture/ [25. 11. 2018].

Objavljeno

2019-11-16

Številka

Rubrika

Izvirni znanstveni članek

Kako citirati

Somlai, R. (2019). Medosebne in intrapersonalne spretnosti mednarodnih gostinskih strokovnjakov. Mednarodno Inovativno Poslovanje = Journal of Innovative Business and Management, 11(2), 41-50. https://doi.org/10.32015/JIBM/2019-11-2-5