Vloga storitev svetovalnih dejavnosti v promociji konkurenčne kulture

Avtorji

  • prof. dr. Anatolie Caraganciu Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Facultatea de Ştiinţe Economice, Dumbravii Avenue 17, 550324 Sibiu, Romunija
  • Alicia Erincz Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Facultatea de Ştiinţe Economice, Dumbravii Avenue 17, 550324 Sibiu, Romunija
  • Constanța Tiuhtii Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Facultatea de Ştiinţe Economice, Dumbravii Avenue 17, 550324 Sibiu, Romunija

DOI:

https://doi.org/10.32015/JIBM/2019-11-2-7

Ključne besede:

svetovalne storitve, zagovarjanje konkurence, konkurenčna kultura

Povzetek

Osrednji cilj organov za konkurenco je ohranjanje normalnega konkurenčnega okolja na trgu. Politike in predpisi, ki se uporabljajo za dosego tega cilja, imajo vlogo prepoznavanja in odpravljanja okoliščin, ki ovirajo prosto konkurenco. Razvijajoči se trg Moldove odlikuje nizka raven konkurenčne kulture. Zato ima poslovna skupnost malo znanja in razumevanja o konkurenčnih politikah in predpisih, saj so razmeroma nova na tem trgu. V drugih primerih pomanjkanje sodelovanja z organi za varstvo konkurence vodi do napačnih informacij in neučinkovitih odločitev. V tem okviru je svetovanje na področju konkurence eden od pomembnih dejavnikov za razumevanje bistva konkurenčnega odnosa med akterji na trgu in njihovega odnosa do organov, pristojnih za konkurenco. Svetovalna dejavnost o konkurenčnosti prispeva k razvoju konkurenčne kulture in povečuje stopnjo razumevanja pravil konkurence s strani tržnih akterjev. V članku avtorji ugotavljajo, da je za vzpostavitev normalnega konkurenčnega okolja na trgu treba upoštevati določbe konkurenčnega prava.

Literatura

Competition Law of Republic of Moldova. Official Gazette of the Republic of Moldova No 183 from 11.07.2012.

Terry, M. (2002). Materials of the First international competition network. Naples, September 2002.

Knyazeva, I. (2013). Competition Advocacy: Soft Power in Competitive Policy. Procedia Economics and Finance 6(2013), pp. 280-287. doi: 10.1016/S2212-5671(13)00141-X

The World Bank and OECD. (1998). A Framework for the Design and Implementation of Competition Law and Policy. Washington DC and Paris: The World Bank and Organisation for Economic Co-operation and Development.

Bell, D. (1973). The coming of post-industrial society: A venture in social forecasting. New York: Basic Books.

Biech, E. (2007). The Business of Consulting: The Basics and Beyond, 2nd edn. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.

U.S. Department of Justice and Federal Trade Commission. (2010). Horizontal Merger Guidelines. Available at: https://www.justice.gov/atr/horizontal-merger-guidelines-08192010 [10. 7. 2019].

Objavljeno

2019-11-17

Številka

Rubrika

Izvirni znanstveni članek

Kako citirati

Caraganciu, A., Erincz, A., & Tiuhtii, C. (2019). Vloga storitev svetovalnih dejavnosti v promociji konkurenčne kulture. Mednarodno Inovativno Poslovanje = Journal of Innovative Business and Management, 11(2), 59-66. https://doi.org/10.32015/JIBM/2019-11-2-7