Inovativne možnosti za mala podjetja v turizmu in uporaba etičnih moralnih načel
DOI:
https://doi.org/10.32015/JIBM/2020-12-1-4Ključne besede:
turizem, mala podjetja, inovacije, etikaPovzetek
Avtorji izhajajo iz teze, da so inovativne možnosti drobnega gospodarstva v turizmu številne, od novih vsebin in procesov do izboljšav obstoječih. Obenem pa obstajajo tudi različne ovire, katerih premagovanje zahteva ustvarjalnost in inventivnost ter osebno predanost. Ovire so v omejenih finančnih, tehničnih in osebnih razlogih, saj so mala podjetja običajno v lasti ene osebe ali manjšega števila povezanih in bližnjih ljudi. Ugotovljeno je bilo, da je inovativnost malih podjetij najbolj razvita v turizmu posebnih interesov, kjer velika podjetja nimajo velikega interesa zaradi manjšega števila uporabnikov in da spoštovanje in personalizacija etično-moralnih načel dodatno prispevata k razvoju malih podjetij.
Literatura
European Innovation Scoreboard (2018). Regional profiles by Serbia, [online]. Available at: https://ec.europa.eu/growth/industry/innovation/facts-figures/regional_en [11.11.2018].
Hjalager, A. M. (1997). „Innovation patterns in sustainable tourism - An analytical typology”, Tourism Management, 18(1), pp. 35-41.
Liu, C. W., & Cheng, J. S. (2018). „ Exploring Driving Forces of Innovation in the MSEs: The Case of the Sustainable B&B Tourism Industry”. Sustainability, 10(3983), pp. 1-19.
Najda-Janoszka, M., & Kopera, S. (2014). „Exploring Barriers to Innovation in Tourism Industry (The Case of Southern Region of Poland)”. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 110, pp. 190-201.
Ottenbacher, M. (2007). „Innovation Management in the Hospitality Industry: Different Strategies for Achieving Success”. Journal of Hospitality & Tourism Research, 31, pp.431-454.
Tourism Development Strategy of the Republic of Serbia 2016 -2025 (2016). The Government of the Republic of Serbia, pp. 1-105., Available at: http://mtt.gov.rs/download/3/strategija.pdf, [11.11.2018].
Weiermair, K. (2004). Product Improvement or Innovation: What is the Key to Success in Tourism? OECD, pp. 53-70, [online]. Available at: https://www.oecd.org/cfe/tourism/34267947.pdf [11.11.2018].
WTTC. (2018). Travel & Tourism Power and Performance Report. London: World Travel & Tourism Council. Available at: https://www.wttc.org/-/media/files/reports/2018/power-and-performance-rankings-2018.pdf [11.11.2018].
Xavier, D. (2006). Innovation and Growth in Tourism [online]. Paris: OECD Publishing. Available at: http://www.liaa.gov.lv/files/liaa/attachments/turisms/petijumi/OECD_Tourism_innovation_growth.pdf [27.11.2018].
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice so zaščitene s Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna CC BY-SA 4.0 in jih avtorji ohranijo v okviru te licence. Za objavo svojega članka, vključno s povzetkom, prenesejo avtorji avtorske oz. licenčne pravice na revijo MIP = JIBM. To nam omogoča popolno zaščito avtorskih pravic ter razširjanje članka in revije MIP=JIBM v najširši možni krog bralcev revije v elektronski obliki. Avtorji so sami odgovorni za pridobitev dovoljenja za razmnoževanje avtorskega gradiva iz drugih virov.