Inovativne možnosti za mala podjetja v turizmu in uporaba etičnih moralnih načel

Avtorji

  • izr. prof. dr. Zoran Pešić Visoka škola strukovnih studija biznisa "Biznis" Niš, Obrenovićeva 23, Niš, Srbija
  • izr. prof. dr. Zoran Cvetković Visoka škola strukovnih studija biznisa "Biznis" Niš, Obrenovićeva 23/6, Niš, Srbija
  • doc. dr. Dragan Marković Visoka škola strukovnih studija biznisa "Biznis" Niš, Obrenovićeva 23/6, Niš, Srbija

DOI:

https://doi.org/10.32015/JIBM/2020-12-1-4

Ključne besede:

turizem, mala podjetja, inovacije, etika

Povzetek

Avtorji izhajajo iz teze, da so inovativne možnosti drobnega gospodarstva v turizmu številne, od novih vsebin in procesov do izboljšav obstoječih. Obenem pa obstajajo tudi različne ovire, katerih premagovanje zahteva ustvarjalnost in inventivnost ter osebno predanost. Ovire so v omejenih finančnih, tehničnih in osebnih razlogih, saj so mala podjetja običajno v lasti ene osebe ali manjšega števila povezanih in bližnjih ljudi. Ugotovljeno je bilo, da je inovativnost malih podjetij najbolj razvita v turizmu posebnih interesov, kjer velika podjetja nimajo velikega interesa zaradi manjšega števila uporabnikov in da spoštovanje in personalizacija etično-moralnih načel dodatno prispevata k razvoju malih podjetij.

Literatura

European Innovation Scoreboard (2018). Regional profiles by Serbia, [online]. Available at: https://ec.europa.eu/growth/industry/innovation/facts-figures/regional_en [11.11.2018].

Hjalager, A. M. (1997). „Innovation patterns in sustainable tourism - An analytical typology”, Tourism Management, 18(1), pp. 35-41.

Liu, C. W., & Cheng, J. S. (2018). „ Exploring Driving Forces of Innovation in the MSEs: The Case of the Sustainable B&B Tourism Industry”. Sustainability, 10(3983), pp. 1-19.

Najda-Janoszka, M., & Kopera, S. (2014). „Exploring Barriers to Innovation in Tourism Industry (The Case of Southern Region of Poland)”. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 110, pp. 190-201.

Ottenbacher, M. (2007). „Innovation Management in the Hospitality Industry: Different Strategies for Achieving Success”. Journal of Hospitality & Tourism Research, 31, pp.431-454.

Tourism Development Strategy of the Republic of Serbia 2016 -2025 (2016). The Government of the Republic of Serbia, pp. 1-105., Available at: http://mtt.gov.rs/download/3/strategija.pdf, [11.11.2018].

Weiermair, K. (2004). Product Improvement or Innovation: What is the Key to Success in Tourism? OECD, pp. 53-70, [online]. Available at: https://www.oecd.org/cfe/tourism/34267947.pdf [11.11.2018].

WTTC. (2018). Travel & Tourism Power and Performance Report. London: World Travel & Tourism Council. Available at: https://www.wttc.org/-/media/files/reports/2018/power-and-performance-rankings-2018.pdf [11.11.2018].

Xavier, D. (2006). Innovation and Growth in Tourism [online]. Paris: OECD Publishing. Available at: http://www.liaa.gov.lv/files/liaa/attachments/turisms/petijumi/OECD_Tourism_innovation_growth.pdf [27.11.2018].

Objavljeno

2020-06-30

Številka

Rubrika

Izvirni znanstveni članek

Kako citirati

Pešić, Z., Cvetković , Z., & Marković, D. (2020). Inovativne možnosti za mala podjetja v turizmu in uporaba etičnih moralnih načel. Mednarodno Inovativno Poslovanje = Journal of Innovative Business and Management, 12(1), 26-34. https://doi.org/10.32015/JIBM/2020-12-1-4