E-izobraževanje in e-ocenjevanje: dva velika izziva upravljanja zdravstvenega izobraževanja v Romuniji
DOI:
https://doi.org/10.32015/JIBM/2020-12-1-8Ključne besede:
e-izobraževanje, e-ocenjevanje, upravljanje izpitov, ocenjevanjePovzetek
Ozadje – digitalizacija v vzhodnoevropskem medicinskem izobraževanju je temeljna potreba v procesih poučevanja in ocenjevanja, ki ju je treba posodobiti. V tem okviru je naša univerza uvedla sistem e-učenja in e-ocenjevanje v histologiji, ki je predklinični predmet izobraževanja. Namen – oceniti učinek zamenjave tradicionalnih metod učenja in ocenjevanja s popolnoma digitaliziranimi. Metodologija – nov sistemski vpliv na veščine študentov in uspešnost učitelja je bil ovrednoten z uporabo vprašalnika, ki je vključeval skladnost sistema za ocenjevalne kriterije, interakcijo med študentom in učiteljem, izboljšanje dostopa do spleta in nove pripomočke glede e-ocenjevanja in upravljanja s časom. Rezultati – “računalniško igranje“ je bilo za študente navdušujoče. Upravljanje z informacijami, ponujenih študentom, je izboljšala višja standardizacija, kar jim je pomagalo pri lažji presoji ocen. Boljše obvladovanje stresa pri izpitu je povečalo udeležbo na prvi predstavitvi. Izboljšana sta bila odstotek dokončanja predmeta in zaupanje študentov v natančnost rezultatov izpita. Čas za evalvacijo je bil znatno zmanjšan, kar je učiteljem omogočilo boljše upravljanje njihovega časa, namenjenega raziskovanju ali akademskemu razvoju. Programska oprema za učni in izpitni modul se je sproti posodabljala in se prilagajala učnemu načrtu. Sklepi – e-učenje in e-ocenjevanje sta hitro pozitivno vplivala na študente in učitelje, kljub vprašanjem, ki se pogosto pojavljajo s kakršno koli spremembo.
Literatura
Banerjee, Y., Azar, A. J., Tuffnell, C., Lansberg, P. J., Bayoumi, R., Davis, D. (2018). „A novel 6D-approach to radically transform undergraduate medical education: preliminary reflections from MBRU”. BMC Med Educ., 18(1), p. 304. doi: 10.1186/s12909-018-1402-0. PubMed PMID: 30541527; PubMed Central PMCID: PMC6292027.
Banerjee, Y., Tambi, R., Gholami, M., Alsheikh-Ali, A., Bayoumi, R., Lansberg, P. (2019). „Augmenting Flexnerism Via Twitterism: Need for Integrating Social Media Application in Blueprinting Pedagogical Strategies for Undergraduate Medical Education.” JMIR Med Educ., 5(1), p. e12403. doi: 10.2196/12403. PubMed PMID: 30907736; PubMed Central PMCID: PMC6452274.
Baumann, M., Ionescu, I., Chau, N. (2011). „Psychological quality of life and its association with academic employability skills among newly-registered students from three European faculties.” BMC Psychiatry. ,11, p.63. doi: 10.1186/1471-244X-11-63.
Jippes, M., Majoor, G. D. (2008). Influence of national culture on the adoption of integrated and problem-based curricula in Europe.” Med Educ. ,42(3), pp. 279-825. doi: 10.1111/j.1365-2923.2007. 02993.x
Jippes, M., Driessen, E. W., Majoor, G. D., Gijselaers W. H., Muijtjens, A. M., van der Vleuten, C. P. (2013). „Impact of national context and culture on curriculum change: a case study.” Med Teach. ,35(8), pp. 661-670. doi: 10.3109/0142159X.2013.785629.
Kumar, L.R., Bedra, A., Karkera, R. (2013). „Perception of medical students on e-assessment conducted through Yengage portal.” Archives of Medicine and Health Sciences, Vol 1 | Issue 1.
Muresan, S., Georgescu, M., Azamfirei, L., Marginean, O., Taylor, D. (2019). „Medical education in Romania: Tradition and innovation.” Med Teach., 41(6), pp. 619-624.
Siegel, G., Regelman, D., Maronpot, R., Rosenstock, M., Hayashi, S.M., Nyska, A. (2018). „Utilizing novel telepathology system in preclinical studies and peer review.” J Toxicol Pathol., 31(4), pp. 315-319. doi: 10.1293/tox.2018-0032.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice so zaščitene s Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna CC BY-SA 4.0 in jih avtorji ohranijo v okviru te licence. Za objavo svojega članka, vključno s povzetkom, prenesejo avtorji avtorske oz. licenčne pravice na revijo MIP = JIBM. To nam omogoča popolno zaščito avtorskih pravic ter razširjanje članka in revije MIP=JIBM v najširši možni krog bralcev revije v elektronski obliki. Avtorji so sami odgovorni za pridobitev dovoljenja za razmnoževanje avtorskega gradiva iz drugih virov.