Informacijska asimetrija in njene posledice pri obnašanju ob spletnih nakupih: primer Albanije
DOI:
https://doi.org/10.32015/JIBM/2020-12-1-9Ključne besede:
informacijska asimetrija, online nakupovanje, odločanje, AlbanijaPovzetek
Cilj te študije je analizirati, kako določene spremenljivke na spletnem trgu vplivajo na usmeritev odločanja in ukrepe za zmanjšanje asimetrije informacij pri nakupovanju prek spleta. Raziskava in opazovanje sta bili izvedeni, da bi razumeli vedenje spletnih kupcev in njihovo dojemanje informacij, ki so podane na spletnih platformah. Za oceno zbranih podatkov in testiranje povezanosti med spremenljivkami raziskovalnega modela smo uporabili opisno in korelacijsko analizo. Posledica tega je, da večina udeležencev kot samoumevno upošteva dejstvo, da imajo prodajalci več informacij od njih, ko sklenejo transakcijsko pogodbo, zaradi česar se počutijo manjvredno od moči prodajalcev, ki jih ti imajo v takih interakcijah. Zaradi tega so tradicionalni trgi zanje bolj prednostni, vendar več virov, kot so pregledi in ocene, predstavlja alternativni način zmanjšanja asimetrije zaznanih informacij.
Literatura
Arkelof, G. (1970). The market for "Lemons": Quality Uncertainty and the Market Mechanism. The Quarterly Journal of Economics, 488-500.
Becher, S. I. (2008). Asymmetric Information in Consumer Contracts: The Challenge That Is Yet To Be Met. American Business Law Journal, 723–774.
Chen, C. A. (2009). Information-oriented Online Shopping Behavior in Electronic Commerce Environment. Journal of Software, 307-314.
Chiappori, P. A., & Salanie, B. (2000). Testing for Asymmetric Information in Insurance Markets. Journal of Political Economy, 56-78.
Clackson, G., Jacobsen, T. E., & Batcheller, A. L. (2007). Information Asymmetry and Information Sharing. Government information Quarterly, 827-839.
Directory of Customs. (2018). Blerjet online dhe dërgesat postare. Retrieved from <http://www.dogana.gov.al/c/226/blerjet-online>
Jensen, M. C., & Meckling, W. H. (1976). Theory of the firm: Managerial Behavior, agency cost and ownership structure. Journal of Financial Economics, 305-360.
Kotler, P. & Amstrong, G. (2012). Principles of Marketing. 14th ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Lewis, G. (2011). Asymmetric Information, Adverse Selection and Online Disclosure: The case of eBay Motors. American Economic Review, 1535–1546.
Naiyi, Y. (2004). Dimensios of Consumer's Perceived Risk in the Online Shopping. Journal of Electronic Science and Technology of China, 177-182.
Nowak, K. L., & McGloin, R., (2014). The Influence of Peer Reviews on Source Credibility and Purchase Intention. Societies. 4, 689–705.
Posta Shqiptare. (2016). Albanian Postal Market Statistical Indicators. Retrieved from <https://www.postashqiptare.al/>
Revista Monitor. (2017). Taksa rrudhi blerjet online, ranë me 12% në janar- maj. Retrieved from <http://www.monitor.al/taksa-rrudhi-blerjetonline-rane-12-ne-janar-maj/>
Solomon, M., Bamossy, G., Askegaard, S., & Hogg, M. K. (2006). Consumer Behavior: A European Perspective. Pearson Education Limited.
Tsao, H. Y., Leyland, F. P., & Berthon, P. (2002). An experimental study of brand signal quality of products in an. The International Journal of Management Science, 397- 405.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice so zaščitene s Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna CC BY-SA 4.0 in jih avtorji ohranijo v okviru te licence. Za objavo svojega članka, vključno s povzetkom, prenesejo avtorji avtorske oz. licenčne pravice na revijo MIP = JIBM. To nam omogoča popolno zaščito avtorskih pravic ter razširjanje članka in revije MIP=JIBM v najširši možni krog bralcev revije v elektronski obliki. Avtorji so sami odgovorni za pridobitev dovoljenja za razmnoževanje avtorskega gradiva iz drugih virov.