Perspektive malih in srednje velikih podjetij v funkciji celoživljenjskega e-izobraževanja

Avtorji

  • Boško Nadoveza Fakultet za menadžment malih i srednjih preduzeća u Beogradu, Srbija
  • Branko Đedović Fakultet za menadžment malih i srednjih preduzeća u Beogradu
  • Svetomir Minić Fakultet za menadžment malih i srednjih preduzeća u Beogradu

Ključne besede:

mala in srednje velika podjetja, celoživljenjsko e-učenje, izobraževanje, trg znanja

Povzetek

Virtualizacija procesov in vsebin, usmerjena v simuliranje resničnosti in modeliranje odločitev, je postala del algoritma za reševanje problemov in del koncepta elektronskih učilnic, vključenih v učni proces. Tehnično s sistemom spletnega učenja postane tak način poučevanja dostopen vsem in v vsakem razpoložljivem času z zelo malo ali brez vključitve uporabniških virov. Časi "kibernetske kulture" in "virtualizacije" življenjskih tem v splošnem in zlasti v gospodarskih procesih morajo mala in srednje velika podjetja (MPS) prepoznati, pravilno razlagati in uporabljati predvsem MSP. Njihovo zanimanje za inovativno vedenje je toliko večje, saj zaradi svoje velikosti in omejenega človeškega in materialnega potenciala hitro izgubljajo tržni položaj v okviru tehnološke zaostalosti. V takšnih okoliščinah pomanjkanje akumulacijske zmogljivosti, razmere zelo hitre spremembe in velik tehnični napredek lahko hitro privedejo do finančne krize, nelikvidnosti in izginotja. Prednosti so na strani tistih, ki tehnične dosežke kot inovativne rešitve vnesejo v svoj izdelek in storitev, uporabniku predstavijo trženje in ga pridobijo kot kupca. Majhne in srednje velike spremembe so po drugi strani lažje sprejete in izvedljive. Zato so možnosti, ki jih ponuja novoustanovljeni koncept na področju znanja in inovacij "vseživljenjsko učenje", prednostna naloga z vidika interesov teh podjetij. Članek obravnava vprašanje, kako to doseči.

Literatura

Projekat; Evropska komisija, TEMPUS IV– eLLL, 2009. Bolonjska deklaracija, Evropska zona visokog obrayovanja, Zajedničko saopštenje evropskih ministara obrazovanja u Bolonji 19. juna. 1999. godine.

Visoka Poslovna Škola DOBA Maribor, Online studije – inovacije u sferi obrazovanja, Press materijal, Novi Sad, 2009.

Zakon o Visokom obrazovanju R. Srbije, 2005.

Đedović, B., Informacione tehnologije u svetlu Bolonjskog procesa, V Simpozijum “ Vaspitač u XXI veku”, stručni skup, Soko Banja, 2009.

Đedović, B., Nadoveza, B., Kvantitativne metode u menadžmentu, FMMSP, Beograd, 2008. Novković, J., Milanović, D., Veljović, А., Poslovna informatika, Megatrend univerzotet, Beograd, 2004. Prlja, D., Kultura informacionog društva – Kiber kultura, Komunikacije mediji kultura, Megatrend univerzitet, 2009.

Štambuk, B., Mikroelektronska revolucija i društvene posledice, Nolit, Beograd, 1986.

Objavljeno

2019-06-30

Številka

Rubrika

Izvirni znanstveni članek

Kako citirati

Nadoveza, B., Đedović, B. ., & Minić, S. . (2019). Perspektive malih in srednje velikih podjetij v funkciji celoživljenjskega e-izobraževanja. Mednarodno Inovativno Poslovanje = Journal of Innovative Business and Management, 1(1). http://journal.doba.si/OJS/index.php/jimb/article/view/22