Zgodbarjenje humanitarnih organizacij: učinkovito vzbujanje interesa, želja in dejanj

Avtorji

  • dr. Mateja Mahnič Doba Business School

DOI:

https://doi.org/10.32015/JIBM.2022.14.1.3

Ključne besede:

pripovedovanje zgodb, zbiranje sredstev nevladnih organizacij, porabniške prakse darovanja

Povzetek

V prispevku se ukvarjamo s pripovedovanjem zgodb in z njihovim učinkovanjem v okviru zbiranja sredstev nevladnih organizacij. Tri medijske zgodbe o mladostnikih iz ranljivih skupin smo preverili po teoretsko priporočenih kriterijih dobre humanitarne zgodbe. Izvedli smo pisno online anketo na vzorcu študentov predmeta Ustvarjanje vsebin in pripovedovanje zgodb na DOBA Fakulteti. Anketiranci so zgodbe ocenjevali po vsebnosti sedmih kazalcev za pisanje učinkovitih zgodb, izrazili stopnjo empatije in se osebno opredelili za višino donacije. Anketo so zaključili z razmišljanjem o zadržkih, ki jih kljub empatiji čutijo ob agendi doniranja.Ugotavljamo, da obstajajo precejšnja neskladja med tem, kako se naslovniki zbiranja sredstev  odzivajo na pozive nevladnih organizacij po doniranju. Večina anketirancev sicer izkazuje svojo naklonjenost darovanju in tudi siceršnjo filantropsko naravnanost. Vendar konkretna akcija darovanja večkrat izostane. Namera doniranja in dejanska porabniška praksa se precej razlikujeta. Zadržke pri darovanju smo razdelili po skupinah in nakazali možnosti njihove odprave. Nadaljne raziskovanje je nujno potrebno, če želimo iztržiti čim več donatorskih sredstev, saj je že ta raziskava pokazala, da nevladne organizacije delajo napake pri trženju svojih zgodb.

 

 

 

 

Literatura

Aristoteles (2012). Poetika. Založba Beletrina.

Blatnik A. (2010) Pisanje kratke zgodbe. Od pravopisa do natisa. LUD literatura.

Bonšek U.(2017).Storytelling za nevladnike. Center za informiranje, sodelovanje invrazvoj nevladnih organizacij – CNVOS. Dostopno na https://www.cnvos.si/media/filer_public/75/6f/756f7bad-6c6c-4c15-a9d5-1ef83f4b448f/storytelling.pdf

Dam.F.,Siang.T.Y(2020).The Power of Stories in Building Empathy. Interaction design foundation. Dostopno na: https://www.interaction-design.org/literature/article/the-power-of-stories-in-building-empathy.

Dernovšek I. (2020). Ko je stiska, mora biti pomoč hitra. Dnevnik. Dostopno na: https://www.dnevnik.si/1042936770/slovenija/ko-je-stiska-mora-biti-pomoc-hitra-

Fairbairn,G.(2005). Storytelling, ethics and empathy. Research Gate, p. 48-55. Dostopno na: ttps://www.researchgate.net/publication/270893393_Storytelling_ethics_and_empathy%27

Fryer B.(2003). Storytelling That Moves People. Harvard Business Review. Dostopno na: https://hbr.org/2003/06/storytelling-that-moves-people. https://hbr.org/2003/06/storytelling-that-moves-people

Humanitarček (2021). Društvo za promocijo humanitarne dejavnosti. Dostopno na: https://www.projektvida.org, dostopno 9.5. 2021

Intihar S. (2021). Stopnja tveganja revščine in stopnja tveganja socialne izključenosti v 2020 višji kot v 2019.Republika Slovenija, Statistični urad. Dostopno na: https://www.stat.si/StatWeb/News/Index/9624

Kavanagh, M. (2021). Infographic: A Nonprofit Storytelling How - to. Dostopno na: https://www.classy.org/blog/infographic-nonprofit-storytelling

Mahnič M. (2020) Pripovedovanje zgodb in empatija = Storytelling and emphaty [Elektronski vir]. Dostopno na: https://www.fakulteta.doba.si/doba-znanja/raziskave/monografije

Mahnič M. (2021). Prosojnice Webinar 3, dostopno na https://blackboard.doba.si/webapps/blackboard/execute/announcement

Obolnar S. (2020):Pomagajmo srednješolki Tiji, starši so ji zapustili dolgove. Ona Plus Delo.si.Dostopno na: https://onaplus.delo.si/pomagajmo-srednjesolki-tiji-starsi-so-ji-zapustili-dolgove

Ogulin A.(2020).Mitja je bil največkrat tepen,a nikoli ni vedel, zakaj. Dnevnik Anite Ogulin,24ur.com. Dostopno na: https://www.24ur.com/veriga-dobrih-ljudi/mitja-je-bil-najveckrat-tepen-a-nikoli-ni-vedel-zakaj.html

Petek T. (2021) Elektronsko sporočilo na mejl avtorice članka.

Podnar K., Golob U. (2019). Pojmovanje trajnosti skozi porabniške prakse. Akademija MM, Vol. 14, Iss. 28, 23-37.

Prop V. (1982). Morfologija bajke. Prosveta, Beograd

SM - Studio Marketing (2015): Novi marketing za nove čase Storytelling. Dostopno na: http://www.sm-studiomarketing.com/intelligence/clanki/novi-marketing-za-nove-case-storytelling/

Stone R.(2012). Storytelling opens the door to successful fundraising, Institue for giving. Dostopno na: http://www.instituteforgiving.org/Resource%20Articles/Story%20Telling%201-2-12.pdf

Vidic J.(2018). Devetnajstletna brucka Ana skrbi za dementno babico in brata. Val 202. Dostopno na: https://val202.rtvslo.si/2018/09/botrstvo-142

Weixler E. (2018), PINA Association for Culture and Educatio Digital storytelling – Guidebook for educator, p.10 – 30

Wu R.(2011).How to Get Started in Storytelling for Fundraising -Cara Jones Interview on July 14, Cause Vox.com Dostopno na: https://www.causevox.com/blog/how-to-get-started-in-storytelling-for-fundraising-cara-jones-interview/

Zak J.P. (2014) Why Your Brain Loves Good Storytelling. Harvard Business Review org. Dostopno na: https://hbr.org/2014/10/why-your-brain-loves-good-storytelling

ZRC - Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti (2020). Zgodbarjenje: odgovor Terminološke sekcije na vprašanje poslano 2. 11. 2020. Dostopno na: https://isjfr.zrc-azu.si/

Zveza prijateljev mladine Ljubljana Moste Polje (2020) Dostopno na: https://www.zpmmoste.net/

Prenosi

Objavljeno

2022-06-30

Številka

Rubrika

Izvirni znanstveni članek

Kako citirati

Mahnič, M. (2022). Zgodbarjenje humanitarnih organizacij: učinkovito vzbujanje interesa, želja in dejanj. Mednarodno Inovativno Poslovanje = Journal of Innovative Business and Management, 14(1), 1-11. https://doi.org/10.32015/JIBM.2022.14.1.3