Zgodbarjenje humanitarnih organizacij: učinkovito vzbujanje interesa, želja in dejanj
DOI:
https://doi.org/10.32015/JIBM.2022.14.1.3Ključne besede:
pripovedovanje zgodb, zbiranje sredstev nevladnih organizacij, porabniške prakse darovanjaPovzetek
V prispevku se ukvarjamo s pripovedovanjem zgodb in z njihovim učinkovanjem v okviru zbiranja sredstev nevladnih organizacij. Tri medijske zgodbe o mladostnikih iz ranljivih skupin smo preverili po teoretsko priporočenih kriterijih dobre humanitarne zgodbe. Izvedli smo pisno online anketo na vzorcu študentov predmeta Ustvarjanje vsebin in pripovedovanje zgodb na DOBA Fakulteti. Anketiranci so zgodbe ocenjevali po vsebnosti sedmih kazalcev za pisanje učinkovitih zgodb, izrazili stopnjo empatije in se osebno opredelili za višino donacije. Anketo so zaključili z razmišljanjem o zadržkih, ki jih kljub empatiji čutijo ob agendi doniranja.Ugotavljamo, da obstajajo precejšnja neskladja med tem, kako se naslovniki zbiranja sredstev odzivajo na pozive nevladnih organizacij po doniranju. Večina anketirancev sicer izkazuje svojo naklonjenost darovanju in tudi siceršnjo filantropsko naravnanost. Vendar konkretna akcija darovanja večkrat izostane. Namera doniranja in dejanska porabniška praksa se precej razlikujeta. Zadržke pri darovanju smo razdelili po skupinah in nakazali možnosti njihove odprave. Nadaljne raziskovanje je nujno potrebno, če želimo iztržiti čim več donatorskih sredstev, saj je že ta raziskava pokazala, da nevladne organizacije delajo napake pri trženju svojih zgodb.
Literatura
Aristoteles (2012). Poetika. Založba Beletrina.
Blatnik A. (2010) Pisanje kratke zgodbe. Od pravopisa do natisa. LUD literatura.
Bonšek U.(2017).Storytelling za nevladnike. Center za informiranje, sodelovanje invrazvoj nevladnih organizacij – CNVOS. Dostopno na https://www.cnvos.si/media/filer_public/75/6f/756f7bad-6c6c-4c15-a9d5-1ef83f4b448f/storytelling.pdf
Dam.F.,Siang.T.Y(2020).The Power of Stories in Building Empathy. Interaction design foundation. Dostopno na: https://www.interaction-design.org/literature/article/the-power-of-stories-in-building-empathy.
Dernovšek I. (2020). Ko je stiska, mora biti pomoč hitra. Dnevnik. Dostopno na: https://www.dnevnik.si/1042936770/slovenija/ko-je-stiska-mora-biti-pomoc-hitra-
Fairbairn,G.(2005). Storytelling, ethics and empathy. Research Gate, p. 48-55. Dostopno na: ttps://www.researchgate.net/publication/270893393_Storytelling_ethics_and_empathy%27
Fryer B.(2003). Storytelling That Moves People. Harvard Business Review. Dostopno na: https://hbr.org/2003/06/storytelling-that-moves-people. https://hbr.org/2003/06/storytelling-that-moves-people
Humanitarček (2021). Društvo za promocijo humanitarne dejavnosti. Dostopno na: https://www.projektvida.org, dostopno 9.5. 2021
Intihar S. (2021). Stopnja tveganja revščine in stopnja tveganja socialne izključenosti v 2020 višji kot v 2019.Republika Slovenija, Statistični urad. Dostopno na: https://www.stat.si/StatWeb/News/Index/9624
Kavanagh, M. (2021). Infographic: A Nonprofit Storytelling How - to. Dostopno na: https://www.classy.org/blog/infographic-nonprofit-storytelling
Mahnič M. (2020) Pripovedovanje zgodb in empatija = Storytelling and emphaty [Elektronski vir]. Dostopno na: https://www.fakulteta.doba.si/doba-znanja/raziskave/monografije
Mahnič M. (2021). Prosojnice Webinar 3, dostopno na https://blackboard.doba.si/webapps/blackboard/execute/announcement
Obolnar S. (2020):Pomagajmo srednješolki Tiji, starši so ji zapustili dolgove. Ona Plus Delo.si.Dostopno na: https://onaplus.delo.si/pomagajmo-srednjesolki-tiji-starsi-so-ji-zapustili-dolgove
Ogulin A.(2020).Mitja je bil največkrat tepen,a nikoli ni vedel, zakaj. Dnevnik Anite Ogulin,24ur.com. Dostopno na: https://www.24ur.com/veriga-dobrih-ljudi/mitja-je-bil-najveckrat-tepen-a-nikoli-ni-vedel-zakaj.html
Petek T. (2021) Elektronsko sporočilo na mejl avtorice članka.
Podnar K., Golob U. (2019). Pojmovanje trajnosti skozi porabniške prakse. Akademija MM, Vol. 14, Iss. 28, 23-37.
Prop V. (1982). Morfologija bajke. Prosveta, Beograd
SM - Studio Marketing (2015): Novi marketing za nove čase Storytelling. Dostopno na: http://www.sm-studiomarketing.com/intelligence/clanki/novi-marketing-za-nove-case-storytelling/
Stone R.(2012). Storytelling opens the door to successful fundraising, Institue for giving. Dostopno na: http://www.instituteforgiving.org/Resource%20Articles/Story%20Telling%201-2-12.pdf
Vidic J.(2018). Devetnajstletna brucka Ana skrbi za dementno babico in brata. Val 202. Dostopno na: https://val202.rtvslo.si/2018/09/botrstvo-142
Weixler E. (2018), PINA Association for Culture and Educatio Digital storytelling – Guidebook for educator, p.10 – 30
Wu R.(2011).How to Get Started in Storytelling for Fundraising -Cara Jones Interview on July 14, Cause Vox.com Dostopno na: https://www.causevox.com/blog/how-to-get-started-in-storytelling-for-fundraising-cara-jones-interview/
Zak J.P. (2014) Why Your Brain Loves Good Storytelling. Harvard Business Review org. Dostopno na: https://hbr.org/2014/10/why-your-brain-loves-good-storytelling
ZRC - Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti (2020). Zgodbarjenje: odgovor Terminološke sekcije na vprašanje poslano 2. 11. 2020. Dostopno na: https://isjfr.zrc-azu.si/
Zveza prijateljev mladine Ljubljana Moste Polje (2020) Dostopno na: https://www.zpmmoste.net/
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice so zaščitene s Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna CC BY-SA 4.0 in jih avtorji ohranijo v okviru te licence. Za objavo svojega članka, vključno s povzetkom, prenesejo avtorji avtorske oz. licenčne pravice na revijo MIP = JIBM. To nam omogoča popolno zaščito avtorskih pravic ter razširjanje članka in revije MIP=JIBM v najširši možni krog bralcev revije v elektronski obliki. Avtorji so sami odgovorni za pridobitev dovoljenja za razmnoževanje avtorskega gradiva iz drugih virov.