The Impact of Business Innovations on Brand Value
DOI:
https://doi.org/10.32015/JIMB/2018-10-2-3Ključne besede:
inovacije, vrednost blagovne znamke, korelacijaPovzetek
Članek obravnava interakcijo med poslovnimi inovacijami in vrednostjo blagovne znamke. Inovativnost in blagovna znamka sta dve pomembni razsežnosti, ki danes vodita podjetja; zlasti inovacije so primarni dejavnik blagovne znamke. Inovacije in vrednost blagovne znamke sta dva ključna strateška sredstva, ki igrajo pomembno vlogo pri rasti in uspehu podjetja. Cilj raziskave, predstavljene v članku, je pokazati statistično signifikantno odvisnost med vrednostjo blagovne znamke in inovacijami, ki v naši raziskavi predstavljajo izdatki za raziskave in razvoj. Izdatki za raziskave in razvoj se sprejemajo v absolutnem smislu, vendar tudi v relativnem smislu kot odstotek prihodkov. Članek vsebuje osnovno teoretsko ozadje te teme in rezultate raziskav, usmerjenih v potrditev odvisnosti med tema parametroma. Raziskave se izvajajo na vzorcu štirinajstih svetovnih blagovnih znamk (Google, Apple, Amazon, Microsoft, Samsung, Shell, IBM, Mercedes-Benz, Oracle, Siemens, Honda, Cisco, Intel, Nestlé) z uporabo matematično-statističnega???. V članku smo analizirali primerjavo izbranih vrednosti blagovne znamke, ki jih je zagotovila svetovalna družba Brand Finance z inovacijami, ki jih predstavljajo izdatke za raziskave in razvoj (USD, odstotek prodaje).
Literatura
Hraskova, D. (2012). “Inovácie- accelerátor prosperity podnikov na Slovensku”, Produktivita a Inovácie, 13(4), pp. 16-17.
Misankova, M. and Chlebikova, D. (2013). “Possibilities for financing innovation activities in Slovak Republic”, Proccedings of 9th International Scientific Conference on Financial Management of Firms and Financial Institutions. Ostrava, Czech Republic, pp. 562-570.¸
Norskov, S., Chrysochou, P. and Milenkova, M. (2015). “The impact of product innovation attributes on brand equity”, Journal of Consumer Marketing, 32(4), pp. 245-254.
Paliderova, M. and Hraskova, D. (2016). “Dimension of innovation in enterprises”, Proceedings of the 16th International scientific conference Globalization and its socio-economic consequences, pp. 1613-1619.
Roszko-Wojtowicz, E. and Bialek, J. (2016). “A multivariate approach in measuring innovation performance”, Proceedings of Rijeka Faculty of Economics, 34(2), pp. 443-479.
Sharma, P., Davcik, N. S. and Pillai, K. G. (2016). “Product innovation as a mediator in the impact of R&D expenditure and brand equity on marketing performance”, Journal of Business Research, 69, pp. 5662-5669.
Sipos, G. L., Bizoi, G. and Ionescu, A. (2014). “The Impact of Hampering Innovation Factors on Innovation Performance – European Countries Case”, Challenges and Innovations in Management and Leadership, Procedia – Social and Behavioral Sciences, 124, pp. 415-424.
Sriram, S., Balachander, S. and Kalwani, M. U. (2007). “Monitoring the Dynamics of Brand Equity Using Store-Level Data”, Journal of Marketing, 71(2), pp. 61-78.
Beverland, M.B., Napoli, J. and Farrelly, F. (2010). “Can all brands innovate in the same way? A typology of brand position and innovation effort”, Product Innovation Management, 27(1), pp. 33-48.
Guceri-Ucar, G. (2014). “Adding Value to Service Brand Through Innovation: The Relationship between Innovation Attributes and Service Brand Equity Dimensions”. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2553087
Liao, S. and Cheng, C.J. (2014). “Brand equity and the exacerbating factors of product innovation failure evaluations: A communication effect perspective”, Journal of Business Research, 67, pp. 2919-2925.
Slotegraaf, R. J. and Pauwels, K. (2008). “The Impact of Brand Equity and Innovation on the Long-Term Effectiveness of Promotions”, Journal of Marketing Research, 45, pp. 293-306.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice so zaščitene s Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna CC BY-SA 4.0 in jih avtorji ohranijo v okviru te licence. Za objavo svojega članka, vključno s povzetkom, prenesejo avtorji avtorske oz. licenčne pravice na revijo MIP = JIBM. To nam omogoča popolno zaščito avtorskih pravic ter razširjanje članka in revije MIP=JIBM v najširši možni krog bralcev revije v elektronski obliki. Avtorji so sami odgovorni za pridobitev dovoljenja za razmnoževanje avtorskega gradiva iz drugih virov.