Inovativni učni procesi in družabna programska oprema za razvijanje ustvarjalnosti in inovativnosti v visokem šolstvu

Avtorji

  • Tomaž Klobučar Institut "Jožef Stefan"

Ključne besede:

visoko izobraževanje, družabna programska oprema, osebno učno okolje, sodelovanje, družbeno mreženje, iCamp

Povzetek

V tem članku opisujemo inovativne učne procese za visoko šolstvo in koncept učnega okolja, ki temelji na socialni programski opremi in osebnem učnem okolju. Predstavljeno delo je rezultat projekta iCamp (Inovativni, vključujoči, interaktivni in medkulturni učni kampus) iz 6. okvirnega programa Evropske unije, kjer je bil Inštitut Jožef Stefan eden izmed projektnih partnerjev. Vizija iCampa je bila podpirati razvoj kompetenc pri samo usmerjanju namernih učnih projektov, večkulturnem sodelovanju in socialnih omrežjih. Glede na tehnološko raven je bil razvoj kompetenc podprt z ohlapno povezanimi izobraževalnimi orodji, ki temeljijo na družbeni programski opremi. V nasprotju z monolitnimi sistemi za upravljanje učenja so lahko učenci sestavili svoje osebno učno okolje, ki je najbolje ustrezalo njihovim učnim potrebam. V članku so predstavljene različne učne dejavnosti skupaj s socialno programsko opremo, npr. blog, wiki, orodja za družabne zaznamke itd., ki podpirajo vsako dejavnost. Učno okolje in pedagoški procesi so bili potrjeni v treh terenskih preskusih v visokem šolstvu. Rezultati potrjevanja v obliki dobre prakse prispevajo k ustvarjalnosti in inovativnosti v visokem šolstvu.

Literatura

Nguyen-Ngoc, A. V. in Law, E. (ur.). 2009. Third Trial evaluation Report. iCamp deliverable D4.4.

Duffy, P., Bruns, A. 2006. The use of blogs, wikis and RSS in education: A conversation of possibilities. V: Zbornik konference Online Learning and Teaching Conference 2006, Brisbane: September 26.

Evropski parlament in svet. 2006. Priporočilo Evropskega parlamenta in sveta z dne 18. decembra 2006 o ključnih kompetencah za vseživljenjsko učenje (2006/962/ES).

Fiedler, S., Kieslinger, B., Pata, K. in Ehms, K. 2009. iCamp Educational Intervention Model. iCamp deliverable D1.3.

Golder, S. in Huberman, B. 2005. The Structure of Collaborative Tagging Systems, The Computing Research Repository, dostopno na http://arxiv.org/abs/cs/0508082.

Grodecka, K., Wild, F. in Kieslinger, B. (ur.). 2008. How to Use Social Software in Higher Education, Wydawnictwo Naukowe Akapit, Kraków, ISBN 978-83-60958-28-5.

Komisija Evropskih skupnosti. 2008. Predlog odločbe Evropskega parlamenta in sveta o evropskem letu ustvarjalnosti in inovacij (2009), COM(2008) 159.

Richardson, W. 2006. Blogs, wikis, podcasts, and other powerful web tools for classrooms. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.

Schaffert, S. in Hilzensauer, W. 2008. On the way towards Personal Learning Environments: Seven crucial aspects. eLearning Papers, Nº 9, www.elearningpapers.eu, ISSN 1887-1542.

Prenosi

Objavljeno

2019-07-01

Številka

Rubrika

Izvirni znanstveni članek

Kako citirati

Klobučar, T. . (2019). Inovativni učni procesi in družabna programska oprema za razvijanje ustvarjalnosti in inovativnosti v visokem šolstvu. Mednarodno Inovativno Poslovanje = Journal of Innovative Business and Management, 1(1). http://journal.doba.si/OJS/index.php/jimb/article/view/36