Primerjalna analiza učinkov marketinških strategij dokumentarnih serij o športnikih
DOI:
https://doi.org/10.32015/Ključne besede:
športni marketing, blagovna znamka športnika, dokumentarne serijePovzetek
Šport je skozi čas prenehal biti zgolj zabava in je postal pomemben dejavnik, ki vpliva na gospodarstvo. Obstaja več pomembnih tem, povezanih s športnim marketingom, kot so različna orodja in strategije, sponzorstva in partnerstva ter mediji in digitalna transformacija. Prav tako se razlikujejo vedenjski vzorci potrošnikov, ekonomika športa in trendi. Raziskovalno področje tega dela je bilo proučiti vpliv dokumentarnih serij o športnikih na gledalce z vidika marketinga kot novega trenda v marketinških strategijah. Proučujemo, kako dokumentarne serije vplivajo na priljubljenost športnikov ter kako gledalci dojemajo pojav dokumentarnih serij o športnikih kot obliko njihove promocije, ali se njihova percepcija spremeni po ogledu serije ter ali raje gledajo dokumentarne serije o posameznih športnikih ali o športnih ekipah. Komparativno so bili analizirani učinki različnih marketinških strategij dveh dokumentarnih serij – ene o posameznem športniku in druge o športni ekipi. Raziskava je bila izvedena s kvantitativno metodo, s tehniko anketiranja s spletnim vprašalnikom. Vzorec je bil izbran z enostavnim naključnim vzorčenjem znotraj spletnih športnih skupnosti, ciljna skupina pa so bili aktivni in nekdanji športniki na Hrvaškem. Ta raziskava zajema različne vidike športnega marketinga in povezuje filmsko industrijo z marketinškimi strategijami.
Literatura
Aufderheide, P. (2007). Documentary Film: A Very Short Introduction (1st ed.). OXFORD.
Gobé, M. (2001). Emotional Branding. (1st ed.). Allworth Press.
Google Forms. (2025). https://forms.office.com/Pages/DesignPageV2.aspx?origin=shell
Netflix. (2024). Simone Biles Rising. Dostupno 20. prosinca 2024., putem: https://www.netflix.com/de-en/title/81700902
Netflix. (2024a). Sunderland 'Til I Die. Dostupno 20. prosinca 2024., putem: https://www.netflix.com/de/title/80207046
Novak, I. (2006). Sportski marketing i industrija sporta. CRORIS. https://www.croris.hr/crosbi/publikacija/knjiga/14853
Rodek, J. (2018). Sport i mediji. University of Split Faculty of Kinesiology. https://hrcak.srce.hr/213809
Rodriguez, M. (2020). Brand Storytelling: Put Customers at the Heart of Your Brand Story. (2nd ed.). Kogan Page Publishers.
Schultz, B., Arke, Ed. (2016). Sports media: reporting, producing and planning. (3rd ed.). Routledge.
Shank, M. D., Lyberger, M. R. (2014). Sports Marketing - A Strategic Perspective. (5th ed.). Routledge.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2025 Lucija Sekulić-Škopić, Tina Vukasović

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 mednarodno licenco.
Avtorske pravice so zaščitene s Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna CC BY-SA 4.0 in jih avtorji ohranijo v okviru te licence. Za objavo svojega članka, vključno s povzetkom, prenesejo avtorji avtorske oz. licenčne pravice na revijo MIP = JIBM. To nam omogoča popolno zaščito avtorskih pravic ter razširjanje članka in revije MIP=JIBM v najširši možni krog bralcev revije v elektronski obliki. Avtorji so sami odgovorni za pridobitev dovoljenja za razmnoževanje avtorskega gradiva iz drugih virov.