Integracija ESG in umetne inteligence v visokošolskem izobraževanju: konceptualni okvir za inovativne učne načrte
DOI:
https://doi.org/10.32015/Ključne besede:
ESG izobraževanje, visokošolsko izobraževanje, trajnostne finance, umetna inteligenca v izobraževanju, interdisciplinarno učenjePovzetek
Članek obravnava izzive in priložnosti vključevanja okoljskih, družbenih in upravljavskih (ESG) vsebin ter orodij umetne inteligence (UI) v visokošolsko izobraževanje, zlasti na področju financ in poslovnih ved. Temelji na strukturiranem pregledu aktualne znanstvene literature ter na spoznanjih iz projekta Erasmus+ GenESG. Avtorji izpostavljajo štiri ključne sistemske vrzeli, ki ovirajo učinkovito vključevanje teh vsebin: pomanjkanje standardiziranih okvirov ESG, šibko interdisciplinarno sodelovanje, etične nejasnosti glede uporabe UI in nizko motivacija študentov za vključevanje v trajnostne teme.
Za premagovanje teh izzivov članek predlaga celostno prenovo kurikula, ki povezuje trajnostne, digitalne in etične kompetence. Na podlagi analize pedagoških pristopov in institucionalnih ovir prispevek oblikuje priporočila za bolj usklajeno, vključujoče in v prihodnost usmerjeno izvajanje ESG izobraževanja v visokošolskem prostoru, s poudarkom na meddisciplinarnem, praktičnem in etično ozaveščenem pristopu.
Literatura
Edwards, R., and Usher, R. (2001). Lifelong learning: A postmodern condition of education? Adult Education Quarterly, 51(4), 273-287.
Glastra, F. J., Hake, B. J., and Schedler, P. E. (2004). Lifelong learning as transitional learning. Adult Education Quarterly, 54(4), 291-307.
Holmes, W., and Porayska-Pomsta, K. (2023). The ethics of artificial intelligence in education: Practices, challenges and debates. Routledge.
Jiang, Y., Li, X., and Luo, H. (2022). Quo vadis artificial intelligence? Discover Artificial Intelligence, 2(4).
Marginson, S. (2004). Competition and markets in higher education: A 'glonacal' analysis. Policy Futures in Education, 2(2), 175-244.
Mohiuddin, M., Hosseini, E., Faradonbeh, S. B., and Sabokro, M. (2022). Achieving human resource management sustainability in universities. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(2), 928.
Olssen, M., Codd, J., and O'Neill, A. (2004). Education policy: Globalization, citizenship and democracy. Sage.
Pawlik, J., Tomala, J., and Urbaniec, M. (2025). Comprehensive Gap and Needs Report. Erasmus+ Project GenESG – Sustainable Finance Microlearning with Educational Generative AI. Krakow University of Economics.
Schlegel, D., and Kraus, P. (2023). Skills and competencies for digital transformation - A critical analysis in the context of robotic process automation. International Journal of Organizational Analysis, 31(3), 804-822.
Smith, D. A., and Fox, E. C. (2019). Ethical decision-making needs for emerging community college leaders. New Directions for Community Colleges, 2019(185), 75-87.
Truong, Y., and Papagiannidis, S. (2022). Artificial intelligence as an enabler for innovation: A review and future research agenda. Technological Forecasting and Social Change, 183, 121852.
Turcan, R. V., and Reilly, J. E. (2020). Populism and higher education curriculum development: Problem-based learning as a mitigating response. Palgrave Macmillan.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2025 Tina Vukasović, Liliya Terzieva, Elenita Velikova , Justyna Tomala, Michael Murg, Anita Maček

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 mednarodno licenco.
Avtorske pravice so zaščitene s Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna CC BY-SA 4.0 in jih avtorji ohranijo v okviru te licence. Za objavo svojega članka, vključno s povzetkom, prenesejo avtorji avtorske oz. licenčne pravice na revijo MIP = JIBM. To nam omogoča popolno zaščito avtorskih pravic ter razširjanje članka in revije MIP=JIBM v najširši možni krog bralcev revije v elektronski obliki. Avtorji so sami odgovorni za pridobitev dovoljenja za razmnoževanje avtorskega gradiva iz drugih virov.