Organizacijska kultura in klima v storitvenem podjetju
Ključne besede:
organizacijska klima, organizacijska kultura, zadovoljstvo, vrednote, uspešnost podjetjaPovzetek
V današnjem času, še posebej v času recesije, se podjetja borijo za čim boljši položaj na trgu in za čim večji tržni delež ter tekmujejo med seboj v inovativnosti, fleksibilnosti, iznajdljivosti - v drugačnosti. Vsa ta borba je posledica želje vsakega podjetja, da doseže konkurenčno prednost pred tekmeci, da si oblikuje na trgu čim ugodnejšo pozicijo in ugled, s tem pa čim večji dobiček. Na vse to vplivajo različni dejavniki, velik vpliv pa pripisujemo zaposlenim. Le-ti so srce vsake družbe. In ključ do uspeha so dobri medsebojni odnosi in zadovoljstvo zaposlenih, ali natančneje dobra organizacijska kultura in klima v podjetju. V raziskovalnem delu prispevka smo v storitvenem podjetju izvedli raziskavo o organizacijski klimi in kulturi ter o zadovoljstvu zaposlenih s pomočjo anketnega vprašalnika. Ugotovitve raziskave kažejo, da sta organizacijska klima in kultura v podjetju relativno dobri oz. nad slovenskim povprečjem. Rezultati raziskave so pokazali, da so najboljše ocenjene kategorije: notranji odnosi, strokovna usposobljenost in učenje, odnos do kakovosti, inovativnost in iniciativnost ter motivacija in zavzetost. Najslabše pa so zaposleni ocenili kategorije: organiziranost, notranje komuniciranje in informiranje, poznavanje poslanstva ter ciljev, nagrajevanje in razvoj kariere.
Literatura
BIRO PRAXIS. 2016. Kaj je organizacijska klima? Http://www.biro-praxis.si/kaj-je-organizacijska-klima.html (8. 1. 2016).
Černetič, M. 2007. Management in sociologija organizacij. Kranj: Moderna organizacija.
Dickson, M. W., C. J. Resick in P. J. Hanges. 2006. When organizational Climate is Unambiguous, It Is Also Strong. Journal of Applied Psychology 91 (2): 351−64. Http://www.hangeslab.umd.edu/Dickson%20Resick%20Hanges%202006%20Org%20Climate%20Unambiguous.pdf (22. 1. 2016).
Glisson, C. in L. R. James. 2002. The cross-Level effects of culture and climate in Human Service Teams. Journal of Organizational Behavior 23 (6): 767−94.
Http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.464.4513&rep=rep1&type=pdf (23. 1. 2016).
Ivančič, A. 2007. Ocenjevanje organizacijske klime – osnova za vzpostavljanje medosebnih odnosov. Socialna pedagogika 11 (4): 473−90.
Ivanko, Š. in J. Stare. 2007. Organizacijsko vedenje. Ljubljana: Fakulteta za upravo.
Kaushik, K. 2007. Development of the conceptual framework of organizational climate. Vidyasadar University Journal of Commerce 12: 99−108.
Http://www.academia.edu/879947/Development_of_the_conceptual_framework_of_organizational_climate (24. 1. 2016).
Kavčič, B. 1994. Organizacijska kultura. Management Radovljica: Didakta.
Kavčič, B. 2015. Uspešna organizacijska kultura. Http://www.delavska-participacija.com /priloge/ID030505.doc (5. 5. 2015).
Lewin, K., R. Lippitt in R. K. White. 1939. Patterns of Aggressive Behavior in Experimentally Created »Social Climates«. The Journal of Social Psychology 10 (2): 269−99.
Lipičnik, B. 1998. Ravnanje z ljudmi pri delu. Ljubljana: Gospodarski vestnik.
Mihalič, R. 2007. Upravljajmo organizacijsko kulturo in klimo. Škofja Loka: Založba Mihalič in Partner.
Musek Lešnik, K. 2015. Razlikovanje organizacijske klime in organizacijske kulture. Http://www.ipsos.si/web-data/Templates/podjetje-klima-razlikovanjeorgklimeinorg kulture.html (20. 12. 2015).
Neal, A., M. West in M. Petterson. 2000. An examination of interactions between organizational climate and human resource management practices in manufacturing organizations. Birmingham: Aston Business School Research Inst.
Schein, Edgar. 1999. The corporate culture survival guide. San Francisco: Jossey Bass.
Schneider, B. 1990. Organizational clime and culture. San Francisco: Jossey Bass.
Schneider, B., M. G. Ehrhart in W. H. Macey. 2013. Organizational Climate and Culture. Annual Review of Psychology 64: 361−88.
Treven, S. in V. Srića. 2001. Mednarodno organizacijsko vedenje. Ljubljana: Založba GV.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice so zaščitene s Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna CC BY-SA 4.0 in jih avtorji ohranijo v okviru te licence. Za objavo svojega članka, vključno s povzetkom, prenesejo avtorji avtorske oz. licenčne pravice na revijo MIP = JIBM. To nam omogoča popolno zaščito avtorskih pravic ter razširjanje članka in revije MIP=JIBM v najširši možni krog bralcev revije v elektronski obliki. Avtorji so sami odgovorni za pridobitev dovoljenja za razmnoževanje avtorskega gradiva iz drugih virov.