Analiza uspešnosti določenih javnih komunikacijskih kampanj na področju varnosti v prometu v Sloveniji

Avtorji

  • Pedja Ašanin Gole DOBA Fakulteta za uporabne poslovne in družbene študije, Prešernova ulica 1, Maribor, Slovenija
  • Emina Koren Mirković DOBA Fakulteta za uporabne poslovne in družbene študije, Prešernova ulica 1, Maribor, Slovenija

DOI:

https://doi.org/10.32015/JIMB/2019-11-1-5

Ključne besede:

javna komunikacijska kampanja, preventivna kampanja, Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa, načrtovanje kampanj, evalvacija kampanj

Povzetek

Javne komunikacijske kampanje naj bi naslovnike opozorile na obstoj družbenega problema in povzročile spremembo stališč, védenja in vedênja. Medtem, ko so nekatere komunikacijske kampanje v družbi odmevne, dobro sprejete in uspešno izpolnjujejo svoj namen, se druge izvajajo, ne da bi jih sploh opazili. Vsaka, še zlasti javna komunikacijska kampanja mora upoštevati teoretske osnove, ki narekujejo, kako naj bodo strateško načrtovane in vodene ter na kašen način aj bodo izdelana merila za ugotavljanje njihove uspešnosti in učinkovitosti. Avtorja analizirata uspešnost in učinkovitost štirih 'preventivnih javnih komunikacijskih kampanj' Javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa in na podlagi opravljene raziskave ugotavljata v kolikšni meri so pri obravnavanih kampanjah upoštevana temeljna teoretska načela za snovanje in izvedbo javnih komunikacijskih kampanj. V raziskavi sta uporabila analizo sekundarnega gradiva, strukturiran intervju in online anketo. Poglavitni rezultat analize je, da so obravnavane javne komunikacijske kampanje pomanjkljivo načrtovane.

Literatura

Andreasen, A. R. (2012). „Rethinking the Relationship Between Social/Nonprofit Marketing and Commercial Marketing“, Journal of Public Policy & Marketing, 31(1), str. 36–41. doi: 10.1509/jppm.09.035.

Atkin, K. C. in Rice, R. E. (2013). „Theory and Principles of Public Communication Campaigns“, v Public Communication Campaigns. Thousand Oaks: SAGE Publications, str. 3–19. doi: 10.4135/9781452233260.

AVP. (2014). Komunikacijski načrt AVP za leti 2015 in 2016. Ljubljana: Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa. Elektronski vir: https://www.avp-rs.si/file/2014/12/Komunikacijski_na%C4%8Drt_AVP_za_leti_2015_in_2016.pdf [10.8.2016].

AVP. (2017). Letno poročilo Javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa za leto 2016. Elektronski vir: https://www.avp-rs.si/wp-content/uploads/2015/11/letno-porocilo.pdf [3.7.2018].

Cutlip, S. M., Center, A. H. in Broom, G. M. (2006). „Management process“, v Effective Public Relations. Upper Saddle River, N.J. and London: Prentice Hall, str. 281–385.

Demšar Pečak, N. (2004). „Socialni marketing - dejavnik družbenih sprememb Social marketing – a factor in social change“, Socialna pedagogika, 8(1), str. 29–64.

Divjak, M. (2010). Presoja učinkovitosti preventivnih akcij v prometu: doktorska disertacija. Univerza v Ljubljani Filozofska fakulteta.

Divjak, M. in Zabukovec, V. (2011). „Predstavitev priročnika za evalvacijo medijskih kampanj v prometu Evaluation tool for road safety campaigns - a short overview“, Psihološka obzorja, 20(1), str. 94–100.

Hallahan, K. (2011). „Organizing a Communications Campaign/Program: At-a-Glance“. Colorado State University Journalism and Technical Communication. Elektronski vir:: http://lamar.colostate.edu/~pr/organizer [11. 7. 2018].

Koren Mirković, E. (2016). Intervju z M. Markl, opravljen 12.8.2016.

Kotler, P. in Lee, N. R. (2009). „The Social Marketing Solution“, v Up and Out of Poverty : The Social Marketing Solution. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall, str. 47–69.

Lee, N. R. in Kotler, P. (2015). „Defining Social Marketing“, v Social Marketing: Changing Behaviors for Good. 5ft edn. Thousand Oaks: SAGE Publications, str. 2–31.

Radovan, M. (2001). „Kaj določa naše vedênje“, Psiholoka obzorja / Horizons of Psychology, 10(2), str. 101–112.

Serajnik Sraka, N. (2009). Komunikacijske kampanje. PR Zbirka. Ljubljana: GV Založba in PRSS.

Simons, H. W. in Jones, J. G. (2017). „Persuasion Broadly Considered“, v Persuasion in Society. 2nd edn. New York: Routledge/Taylor & Francis Group, str. 78–120.

Smith, R. D. (2017). Strategic Planning for Public Relations: Four Phases, Nine Steps. 5th edn. New York: Routledge/Taylor & Francis Group. Elektronski vir: https://www.ron-smith.com/strategic-planning-for-public-relations [11. 7. 2018].

Prenosi

Objavljeno

2019-05-15

Številka

Rubrika

Izvirni znanstveni članek

Kako citirati

Ašanin Gole, P. ., & Koren Mirković, E. (2019). Analiza uspešnosti določenih javnih komunikacijskih kampanj na področju varnosti v prometu v Sloveniji. Mednarodno Inovativno Poslovanje = Journal of Innovative Business and Management, 11(1), 38-51. https://doi.org/10.32015/JIMB/2019-11-1-5