Analiza socialnomarketinške intervencije v kampanji »lokalna kakovost«
Ključne besede:
socialni marketing, samooskrba, Slovenija, potrošnja, lokalno pridelana hrana, porekloPovzetek
Socialni marketing se danes, bolj kot kadarkoli, uporablja za promocijo družbeno zaželenega vedenja in spremembo družbeno nezaželenega vedenja v želeno. Nizka stopnja samooskrbe v Sloveniji predstavlja družbeno nezaželeno vedenje, ki ga Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano s pomočjo javne kampanje »Lokalna kakovost« želi spremeniti v družbeno zaželeno višjo stopnjo samooskrbe. Avtorja analizirata uporabo socialnega marketinga na primeru javne kampanje »Lokalna kakovost«, njegovo uspešnost ter učinkovitost pa preverita na vzorcu potrošnikov ter ga primerjata z analizo sorodnih modelov za potrebe komercialnega marketinga v trgovskih verigah.
Literatura
Andreasen, A. R. (2012). Rethinking the Relationship Between Social/Nonprofit Marketing and Commercial Marketing. Journal of Public Policy & Marketing, 31(1), str. 36–41. doi: 10.1509/jppm.09.035.
Demšar Pečak, N. (2004). Socialni marketing - dejavnik družbenih sprememb. Socialna pedagogika, 8(1), str. 29–64.
Goldman, K. D. (2009). „Social Marketing Concepts“, v R. J. Bensley in J. Brookins-Fisher (ur.) Community Health Education Method: A Practical Guide. Sudbury, MA: Jones and Bartlett Publishers, str. 83–108.
Kotler, P. in Lee, N. R. (2009). The Social Marketing Solution. V Up and Out of Poverty : The Social Marketing Solution. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall, str. 47–69.
Kotler, P. in Zaltman, G. (1971). Social Marketing: An Approach to Planned Social Change. Journal of Marketing, 35(3), str. 3–12. doi: 10.2307/1249783.
Lee, N. R. in Kotler, P. (2015). Social Marketing: Changing Behaviors for Good. 5ft edn. Los Angeles: SAGE Publications.
Logar, N., Verčič, D., Ašanin Gole, P., Kalin Golob, M., Golob, U., Kropivnik, S., Laban, V., Verovnik, T., Podnar, K. in Škerlep, A. (2014). Termis: terminološka podatkovna zbirka odnosov z javnostmi. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede. Elektronski vir: http://www.termania.net/slovarji/termis-terminoloska-podatkovna-zbirka-odnosov-z-javnostmi/7968754/socialni-marketing?query=socialni+marketing&SearchIn=All [dostop 5.6.2016]
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (2017a). Lokalna kakovost. Elektronski vir: http://lokalna-kakovost.si/ [dostop: 19. april 2017].
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (2017b). Lokalno trajnostna oskrba in kratke verige. Elektronski vir: http://www.mkgp.gov.si/si/delovna_podrocja/promocija_lokalne_hrane/lokalno_pridelana_zelenjava/lokalno_trajnostna_oskrba_in_kratke_verige/ [dostop: 20.4.2017].
Pušnik, M. (2016). Vsak tretji Slovenec prisega na praviloma držaje domače izdelke. Dnevnik [online] 4.10.2016, 4.10.2016. Elektronski vir: https://www.dnevnik.si/1042752171/posel/novice/vsak-tretji-slovenec-prisega-na-praviloma-drazje-domace-izdelke [dostop 6.10.2016].
Resolucija o strateških usmeritvah razvoja slovenskega kmetijstva in živilstva do leta 2020 – »Zagotovimo.si hrano za jutri« (2011). Uradni list RS, št. 25/11, 4.4.2011, str. 3284-3293.
Statistični urad Republike Slovenije (2017). Bilance proizvodnje in porabe za koledarsko leto. Elektronski vir: http://pxweb.stat.si/pxweb/Database/Okolje/15_kmetijstvo_ribistvo/12_prehranske_bilance/02_15635_koled_bilance/02_15635_koled_bilance.asp [dostop: 20. april 2017].
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice so zaščitene s Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna CC BY-SA 4.0 in jih avtorji ohranijo v okviru te licence. Za objavo svojega članka, vključno s povzetkom, prenesejo avtorji avtorske oz. licenčne pravice na revijo MIP = JIBM. To nam omogoča popolno zaščito avtorskih pravic ter razširjanje članka in revije MIP=JIBM v najširši možni krog bralcev revije v elektronski obliki. Avtorji so sami odgovorni za pridobitev dovoljenja za razmnoževanje avtorskega gradiva iz drugih virov.